Historia

Silniki

Nowości

Panda

Punto

Albea

Dobló

Bravo

Brava

Marea

Stilo

Ulysse

Linki

Info

7Main

 

 


Fiat Seicento.

Opis / Dane techniczne / Wyposażenie / Wrażenia z jazdy / Galeria


JAZDA Z PASJĄ.

Czy chcesz rozpocząć dzień z Fiatem Seicento? Przekręć kluczyk, włącz ulubioną muzykę i w drogę! Seicento lekko i płynnie porusza się po zatłoczonych ulicach. W parkowaniu też nie ma konkurentów. Niewielki, ale robi wrażenie. Ma nieco ponad 3 metry długości i zmieści wszystko, czego potrzebujesz. Jazda nim sprawi Ci przyjemność. Jest dynamiczny, zrywny, a także cichy i ekologiczny. Równie poważnie traktuje kwestie bezpieczeństwa. Posiada cały wachlarz "wielkich małych rozwiązań". Dominuje w mieście ze względu na niskie koszty eksploatacji i małe zużycie paliwa.

Fiat Seicento Actual to prawdziwie przyjazny stosunek jakości do ceny. Seicento Active jest wyposażony między innymi w poduszkę powietrzną kierowcy, elektrycznie sterowane i przyciemniane szyby, zderzaki w kolorze nadwozia, uchylne tylne szyby oraz oświetlenie bagażnika. Oczywiście piękno to nie wszystko: wersja Active oferuje także przysłowiowe ekonomiczne zużycie paliwa.

Fiat Seicento Dynamic nie przejeżdża niezauważalnie: jaskrawe barwy i sportowy wygląd to nie wszystko. Najpierw, zanim go zobaczysz, pewnie usłyszysz, ponieważ w Seicento Dynamic muzyka zabrzmi z 4 głośników, w tym dwóch o mocy 100 W, umieszczonych na tylnej półce.

NIE WAŻ SIĘ POWIEDZIEĆ, ŻE JEST MAŁY.

Auto posiada pięć wygodnych siedzeń i jest zadziwiająco przestronne. Z pewnością zauważysz nowe, kolorystycznie dobrane obicia oraz deskę rozdzielczą zaprojektowaną z troską o szczegóły. Dbałość o detale jest imponująca! Zobacz na przykład wersję Dynamic: gałka dźwigni zmiany biegów i kierownica są wykończone skórą, a fotele o ergonomicznych kształtach zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Jeśli będziesz potrzebował więcej miejsca, możesz powiększyć przestrzeń bagażową składając dzieloną tylną kanapę.

OSTRY CHARAKTER I PEWNOŚĆ SIEBIE.

Przyjemność, oszczędność i ekologia. Wyposażony w wielopunktowy, elektroniczny wtrysk paliwa, silnik o pojemności 1,1 i mocy 54KM, spełniający normy Euro 3, charakteryzuje wysoka niezawodność, niewielkie wymagania obsługowe, niskie koszty eksploatacji i żywiołowa praca. Są to właściwości, które w trasie przekładają się na błyskotliwą jazdę, prędkość maksymalną 150 km/h i niskie zużycie paliwa (4,7l/100 km w cyklu pozamiejskim). Samochód gwarantuje przyjemną jazdę przy zachowaniu jak największego bezpieczeństwa. W Fiacie Seicento nadwozie zostało wzmocnione dzięki strefom kontrolowanego zgniotu. Kabina pasażerska jest dodatkowo chroniona umieszczonymi w drzwiach belkami zabezpieczającymi. Kierownicę wykonaną z materiału pochłaniającego energię (EAS), wyposażono w składaną kolumnę, jest też system przeciwpożarowy FPS. W wyposażeniu opcjonalnym występuje ABS oraz poduszka powietrzna kierowcy i pasażera.

NIECH TWOJE ŻYCIE BĘDZIE KOLOROWE.

Przy zakupie swojego Fiata Seicento możesz wybrać jeden z ośmiu kolorów - czterech pastelowych i czterech metalizowanych - przy czym wszystkie wersje posiadają wnętrza w dopasowanych do siebie odcieniach tapicerki. Wszystkie barwy nadwozia utrzymane są w jasnych, błyszczących odcieniach, które podkreślają sylwetkę oraz błyskotliwość samochodu stworzonego z myślą o dawaniu radości.

Dane techniczne:

Wersja

ACTUAL / ACTIVE

Silnik

1.1

Ilość cylindrów, położenie

4 rzędowy, przedni poprzeczny

Pojemność skokowa (cm3)

1108

Stopień sprężania

9,6:1

Moc maks.: kW CE (KM)

40 (54)

przy obr./min

5000

Maks. moment :Nm CE (kgm)

88 (9,0)

przy obr/min

2750

Zasilanie

MPI elektroniczny

Zapłon

elektroniczny statyczny

Napęd

przedni

Średnica skrętu (m)

8,8

Hamulce

Przód

tarczowe 240 mm

Tył

bębnowe 185 mm

Zawieszenie

Przód

niezależne, typu McPherson, wahacze dolne, amortyzatory teleskopowe, sprężyny śrubowe i stabilizator

Tył

niezależne, wahacze wleczone, przytwierdzone do ramy pomocniczej

Wymiary

Długość / szerokość (mm)

3337/1508

Wysokość samochodu nieobciążonego (mm)

1420

Rozstaw osi (mm)

2200

Pojemność bagażnika VDA (dm3)

170-810

Ogumienie

155/65 R 13 T

Pojemność akumulatora

40

Pojemność zbiornika paliwa (litry)

37

Masa samochodu gotowego do drogi DIN (kg)

735 (750 z klimatyzacją)

Osiągi

Prędkość maksymalna (km/h)

150

Przyspieszenie (sec.):-0-100 km/h

14,5

Zużycie paliwa: cykl miejski/ pozamiejski/ mieszany (l/100 km)

8,3/ 4,7/ 6,0

Wyposażenie:

Fiat Seicento Actual:

  • Pełnowymiarowe kołpaki kół

  • Konsola środkowa z popielniczką i schowkiem na przedmioty

  • Ogrzewanie z 3 prędkościami nawiewu

  • Lusterka zewnętrzne regulowane od wewnątrz

  • Składane oparcie foteli przednich

  • Licznik dziennych przebiegów

  • Elektroniczny licznik przebiegu

  • Zapalniczka

  • Ogrzewana tylna szyba

  • Fiat CODE (Immobiliser)

  • Trzecie światło stopu

  • Halogenowe światła przednie

  • Wycieraczki przednie z dwoma szybkościami pracy

  • Stabilizator osi przedniej

  • Bezwładnościowe przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami

  • Bezwładnościowe skrajne, tylne pasy bezpieczeństwa, środkowy-statyczny

Fiat Seicento Active (DODATKOWO DO WERSJI ACTUAL):

  • Zderzaki w kolorze nadwozia

  • Lusterka w kolorze nadwozia

  • Ochronne listwy boczne

  • Ogrzewanie z 4 prędkościami nawiewu

  • Uchwyty tylne z haczykami na ubrania

  • Popielniczka dla pasażerów tylnych siedzeń

  • Oświetlenie bagażnika

  • Szyby tylne uchylne

  • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem po stronie pasażera

  • Otwieranie pokrywy bagażnika z wnętrza

  • Korek wlewu paliwa zamykany na kluczyk

  • Elektryczne szyby przednie

  • Poduszka powietrzna kierowcy

Wrażenia z jazdy:

Fiat Seicento to nieduże autko służące do sprawnego poruszania się po mieście. Stylistycznie robi zdecydowanie lepsze wrażenie, niż poprzednik. Ma owalne kształty charakterystyczne dla aut Fiata z minionej dekady. W środku odnajdziemy spartański, lecz funkcjonalny kokpit. Co ciekawe materiały użyte do budowy deski rozdzielczej, robią zdecydowanie lepsze wrażanie, niż te zastosowane w Pandzie (przede wszystkim nie wydzielają tak okropnego zapachu :-). Ogółem kokpit jest czytelny i raczej ładnie zaprojektowany. Na wewnętrznej części drzwi rażą gołe blachy, które okropnie łatwo zarysować -  gdyby były one zakryte, w środku byłoby naprawdę przyjemnie. Przednie fotele są wygodne, lecz posiadają trochę za krótkie siedzisko. Dobrze trzymają na boki. Ogółem z przodu jest przestronnie - nawet roślejsi kierowcy nie będą narzekać na brak miejsca. Problem pojawia się z tyłu, gdzie możliwe jest (praktycznie) przewożenie tylko małych dzieci lub toreb z zakupami. Silnik Seicento to dobrze znana m.in. z Punto I jednostka 1.1 Teraz została zmodernizowana, otrzymała wielopunktowy wtrysk paliwa. Trzeba przyznać, że bardzo sprawnie radzi sobie z autem ważącym nieco ponad 730 kg. Płynnie się rozpędza, w górnym zakresie obrotów reaguje naprawdę żywo. Problemem jest natomiast skrzynia biegów - jest nieprecyzyjna, występuje w niej zjawisko "haczenia". Układ kierowniczy pracuje lekko - w wersji ze wspomaganiem wręcz leciutko. To auto jest stworzone dla kobiety:-) Zawieszenie w Seicento jest niezależne - nieźle pokonuje nierówności jednak jest przy tym głośne. Podsumowując - Seicento jest już na rynku bardzo długo. Zdobyło ogromną rzeszę zwolenników i obecnie jest nadal najchętniej kupowanym autem w Polsce. Na pewno do tego faktu przyczynia się cena - za niecałe 27 tys. złotych otrzymujemy dobre auto z przyzwoitym wyposażeniem. Na mnie Seicento robi zdecydowanie lepsze wrażenie, niż Panda.

Galeria:

       

       

Niektóre zdjęcia pochodzą ze strony www.fiat.pl

5

 


Fiat is a registered trademark of Fiat Company. Serwis nie przynosi żadnych korzyści finansowych webmasterowi. Brava, Punto, Albea, Panda oraz inne znaki i nazwy własne są WYŁĄCZNĄ własnością firmy Fiat. Używanie nazw i znaków do celów komercyjnych jest naruszeniem praw autorskich! Made by 2004.